Min hobbyverden

Litt om livet mitt og alle hobbyene mine

Ugly love – en kjole til meg selv!

Posted by isteenstrup den 20 februar , 2010

Jeg satt og kjeda meg litt her i ettermiddag… ungene lekte så fint og min kjære tok en ettermiddagslur… Så da fikk jeg plutselig lyst å sy meg en kjole. Siden jeg er litt lat, måtte jeg velge svart pga overlocken allerede var tredd med den fargen. Jeg har lenge drømt om en ugleapplikasjon og det fikk kjolen i dag. Kombinert med en lomme på hver side av skjørtet (som jeg kun har laget på barneklær før) ble det er morsom kjole. Lommene og hetta er foret med samme stoffet. Lilla kontrastkanter. Bak på skjørtet har jeg applikert på et hjerte helt nederst.

Mønster: Eget
Stoff: Svart, lilla, hvit stretsj chennille samt mønstret jersey fra s&s, mørk lilla velour fra jofotex, knapper fra knapperskrinet mitt.

6 kommentar to “Ugly love – en kjole til meg selv!”

  1. Lissen said

    nesten dårlig gjort å kalle denne ugla for ugly…. den var jo bare sussepåskjønn 🙂

  2. Solveig said

    Åh, den var fin!!
    Supersøt ugle og knalltøff detalj med foret i lomme og hette…sukk!

  3. Benedikte said

    Den ble så fiin!!

  4. Venke said

    Denne var utrolig stilig! Det er forresten det meste du lager – men denne likte jeg spesielt godt! Må le litt av at du ikke gidder å tre overlocken – men sy i lommer og for i hetta går bra…;)

  5. Fia said

    Hej!

    Vad du är duktig! Har du mönster på den du sytt själv? Jag har letat som en galning efter ett liknande mönster och detta är precis vad jag vill ha. Själv är jag lite för lat- och inte så bra- på att rita egna mönster så jag ska iaf fråga dig om mönstret: har du gjort det själv eller är det från någonstans?

    Hör gärna av dig!

Legg igjen en kommentar

 
