Min hobbyverden

Litt om livet mitt og alle hobbyene mine

Kjole til 40-årsdag

Posted by isteenstrup den 28 august , 2009

I morgen skal jeg i 40-årsdag, så da var det en ypperlig anledning til å sy meg en ny kjole! Jeg ønsket meg en kjole jeg også kan bruke nå utover høsten. Så det ble halvlange ermer. Er jo lov å håpe at sommeren ikke er helt over…

Mønster: eget

Stoff: Lilla velour fra jofotex, rosa og hvit silke fra thailand, mønstret tynt bomullstoff fra stoff og stil, lilla strikkblonde

IMG_7543IMG_7547

Halsen og ermene er kantet med lilla strikkblonde. På brystet er det applikert på en sirkel og et hjerte. Testet en satengsøm rundt sirkelen og det ble jo en artig effekt. Den hvite tråden er metallisk, så den er det flott glans i!

IMG_7548

Nede på skjørtet er det en øyenstikker som flyr. Applikasjonen er laget av silke. Angrer litt på at det ble så tett sikksakk rundt denne, ble litt tykt der vingene og kroppen møtes. Flybanen er sydd på med et flossbånd fra panduro. Skulle egentlig starte å fly nederst på skjørtet, men jeg gikk visst litt i surr når jeg sydde. Så da kom den fra brystet…hihi

IMG_7553

5 kommentar to “Kjole til 40-årsdag”

  1. Pia said

    Aldeles nydelig kjole som kledde deg veldig fint. Synes du har fått med så mange flotte detaljer og stoffsammensettingene er så fine!! Ha en flott kveld i morgen :O)
    Stor klem fra Pia

  2. Pia said

    Utrolig flott kjole som satt veldig fint på deg!!! Masse fine detaljer og stoffsammensettinger!! God feiring i morgen kveld.
    Stor klem fra Pia

  3. Lissen said

    Milde for en lekker kjole!!!

  4. Tanja said

    Hei hei det var ein aldeles nydelig kjole. Går det an å bestille ein slik?

Legg igjen en kommentar

 
