Min hobbyverden

Litt om livet mitt og alle hobbyene mine

Ny symaskin – Janome coverpro 1000cp

Posted by isteenstrup den 20 august , 2008

I dag har jeg bestilt meg en ny symaskin. Brukt penger jeg fikk til bursdagen i tillegg til noen jeg har tjent på mojo. Gleder meg til den kommer!!

Klikk for stort bilde

Enkel som en symaskin – profesjonell som en industrimaskin. Cover Pro 1000CP er en spesialmaskin for kjedesøm, tvilling- eller trippel coversømmer, sømhastigheten er 1000 spm.

Du kan velge mellom bred og smal tvillingsøm. Sømmene kan brukes til opplegg, quilting og kreative dekorasjoner. Både rett- og vrangside av sømmen er like fine å bruke.

Vertikalt nålenedslag for ekstra styrke, kontroll og sømkvalitet. Stort innvendig arbeidsrom på 143mm til høyre for nålen, gjør at du kan sy tvillingsømmer langt inn på stoffet og kan ikke vurderes høyt nok. Maskinen har også friarm, som gjør at du enkelt kommer til på alle områder for å legge opp eller dekorere dine prosjekter.

Enkel å tre, enkel hurtigtreing av kjedesømsgriperen. Automatisk utløsning av trådspenningen når trykkfoten er i øvre posisjon. Ekstra høyt trykkfotsløft gjør det enkelt å jobbe med tykke stoffer.

Legg merke til følgende egenskaper og fordeler:

  • Ekstra stort innvendig arbeidsområde – enkelt å sy mitt inne på store prosjekt
  • Friarm – enkelt å legge opp smale områder som armer og bukseben
  • Bred trillingsøm (6mm), bred tvillingsøm (6mm), smal tvillingsøm (3mm) og kjedesøm – profesjonelle oppleggsømmer
  • Vertikalt nålenedslag – ekstra styrke og stingkvalitet
  • Trykkfotsløft, lettilgjengelig for begge hender –
  • Justerbar stinglengde 1-5mm – valgmuligheter for syprosjektet
  • Syhastigheten er 1000 spm – raske sømmer
  • Justerbar differensialtransport fra 0,5 -2,2 – perfekt innstilling av transportøren
  • Utvendige knotter for justering av stinglengde og differensialtransportering – brukervennlig og enkelt
Legg igjen en kommentar

 
